Partnerov prosíme, aby si v novom systéme zmenili heslo cez funkciu „Zabudnuté heslo“
+421 949 762 827
V košíku nie sú žiadne produkty.
Reklamačné podmienky internetového obchodu (E-shopu)
Neoddeliteľná súčasť Všeobecných obchodných podmienok
Reklamovať je možné len Tovar, ktorý bol zakúpený u Obchodníka a ktorý je vlastníctvom Kupujúceho.
Na všetok ponúkaný Tovar sa poskytuje záruka 24 mesiacov a na použitý Tovar 12 mesiacov. Ak je na Tovare, jeho obale alebo na návode k nemu pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.
Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia Tovaru od prepravnej spoločnosti.
Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť bezodkladne u Obchodníka, ihneď po zistení závady.
Kupujúci môže uplatniť práva zo zodpovednosti u Obchodníka nasledovne:
a) V kamennom obchode Obchodníka.
b) Písomne – vlastnoručne podpísanou reklamáciou prostredníctvom reklamačného formulára na adresu sídla Obchodníka spolu s reklamovaným Tovarom a dokladom o kúpe Tovaru, a to bežným poštovým balíkom alebo prostredníctvom kuriéra.
Pozn.: Obchodník nepreberá zakúpený Tovar, ktorý mu bol zaslaný Kupujúcim na dobierku.
c) Elektronicky – prostredníctvom reklamačného formulára, ktorého vzor tvorí prílohu č. 2 týchto VOP.
Kupujúci je zároveň povinný bezodkladne predložiť reklamovaný Tovar a doklad o kúpe Tovaru Obchodníkovi v ktorejkoľvek jeho prevádzkarni alebo poštovou zásielkou na adresu sídla Obchodníka.
Pre spárovanie reklamovaného Tovaru s uplatnenou reklamáciou oznámi Kupujúci Obchodníkovi pri predložení reklamovaného Tovaru svoje meno a priezvisko, adresu trvalého pobytu a dátum uplatnenia reklamácie prostredníctvom reklamačného formulára, ktorý je umiestnený na internetovej stránke E-shopu.
Reklamácia Tovaru sa považuje za uplatnenú až po splnení postupu uvedeného v tomto Reklamačnom poriadku.
a) Odstrániteľná vada
Ak má Tovar vadu, ktorú možno odstrániť, Obchodník ju bezplatne a riadne odstráni bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
Obchodník môže namiesto odstránenia vady vymeniť vadný Tovar za bezvadný, ak to Kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu Tovaru, alebo ak sa vada týka len časti Tovaru, výmenu súčasti, len ak tým Obchodníkovi nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu Tovaru alebo závažnosť vady.
b) Neodstrániteľná vada brániaca užívaniu
Ak má Tovar vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni jeho riadnemu užívaniu ako bezvadného, má Kupujúci právo na výmenu Tovaru alebo právo od Kúpnej zmluvy odstúpiť.
Tie isté práva prislúchajú Kupujúcemu aj v prípade opätovného výskytu vady po oprave alebo pri väčšom počte vád, pre ktoré nemožno Tovar riadne užívať.
c) Iné neodstrániteľné vady
Pri iných neodstrániteľných vadách má Kupujúci právo na primeranú zľavu z Kúpnej ceny Tovaru.
d) Tovar označený ako vadný alebo použitý
Pri Tovare zakúpenom u Obchodníka s označením „vadný“ alebo „použitý“ Obchodník nezodpovedá za vady vzniknuté použitím alebo opotrebením Tovaru.
Pri Tovare predávanom za nižšiu cenu Obchodník nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.
Práva zo zodpovednosti za vady Tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe.
Právo na záruku zaniká, ak:
a) k závade došlo mechanickým poškodením Tovaru spôsobeným Kupujúcim,
b) nesprávnym zaobchádzaním s Tovarom, spôsobom iným, ako je uvedené v návode na používanie,
c) neoznámením zjavných vád pri prevzatí Tovaru,
d) používaním Tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú prirodzenému prostrediu Tovaru (vlhkosť, chemické a mechanické vplyvy),
e) zanedbaním starostlivosti a údržby Tovaru,
f) poškodením Tovaru nadmerným zaťažovaním,
g) používaním Tovaru v rozpore s dokumentáciou, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi či iným porušením záručných podmienok.
Zo záruky sú vylúčené aj chyby vzniknuté pri živelnej pohrome. Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie Tovaru (alebo jeho časti) spôsobené používaním. Kratšiu životnosť výrobku nemožno považovať za vadu a nedá sa reklamovať.
Ak Spotrebiteľ uplatní reklamáciu, Obchodník alebo ním poverený zamestnanec poučí Spotrebiteľa o jeho právach podľa VOP a na základe rozhodnutia Spotrebiteľa, ktoré z týchto práv si uplatňuje, určí Obchodník spôsob vybavenia reklamácie podľa tohto Reklamačného poriadku ihneď, v zložitejších prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie; v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu Tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
Po určení spôsobu vybavenia je Obchodník povinný vybaviť reklamáciu ihneď; v odôvodnených prípadoch aj neskôr, nie však dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie má Spotrebiteľ právo odstúpiť od Kúpnej zmluvy alebo právo na výmenu Tovaru za nový.
Pri uplatnení reklamácie je Obchodník povinný vydať Spotrebiteľovi potvrdenie ihneď; ak to nie je možné, doručí ho bez zbytočného odkladu, najneskôr spolu s dokladom o vybavení reklamácie. V potvrdení Obchodník uvedie kedy bola reklamácia uplatnená, čo je jej obsahom a aký spôsob vybavenia Spotrebiteľ požaduje.
Obchodník je rovnako povinný vydať Spotrebiteľovi písomný doklad o vybavení reklamácie najneskôr do 30 dní od dňa uplatnenia reklamácie.
Písomný doklad o vybavení reklamácie odošle Obchodník elektronicky na e-mailovú adresu uvedenú v reklamácii alebo v užívateľskom účte Kupujúceho, prípadne na poštovú adresu Kupujúceho.
Ak Spotrebiteľ uplatnil reklamáciu počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže Obchodník vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia (písomné vyjadrenie znalca, stanovisko autorizovanej/notifikovanej/akreditovanej osoby alebo osoby poverenej výrobcom na vykonávanie záručných opráv).
Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno požadovať od Spotrebiteľa úhradu nákladov na posúdenie ani iných s tým súvisiacich nákladov.
Obchodník poskytne Spotrebiteľovi kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie najneskôr do 30 dní odo dňa vybavenia reklamácie.
Ak Spotrebiteľ uplatnil reklamáciu po 12 mesiacoch od kúpy a Obchodník ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o reklamácii uviesť, komu môže Spotrebiteľ zaslať výrobok na odborné posúdenie.
Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia a súvisiace účelne vynaložené náklady znáša Obchodník, bez ohľadu na výsledok.
Ak Spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť Obchodníka za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova. Počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie.
Obchodník je povinný uhradiť Spotrebiteľovi do 30 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nie je Obchodník oprávnený zamietnuť.
Ak dodaný Tovar nemá vlastnosti, o ktoré prejavil Spotrebiteľ záujem a ktoré sa zhodujú s popisom poskytnutým Obchodníkom, náklady na jeho vrátenie a dodanie náhradného Tovaru zodpovedajúceho Kúpnej zmluve, ako aj účelne vynaložené náklady Spotrebiteľa s tým súvisiace znáša Obchodník.
V prípade, ak bude reklamácia zo strany Obchodníka uznaná, Obchodník vráti Spotrebiteľovi poštovné.
Pre úpravu zodpovednosti za vady Tovaru, vrátane záruky za akosť, v zmluvných vzťahoch medzi Obchodníkom a Kupujúcim, ktorý nie je Spotrebiteľom, sa použijú príslušné ustanovenia Obchodného zákonníka.
Reklamácia sa považuje za vybavenú, ak sa skončí reklamačné konanie odovzdaním reklamovaného Tovaru, jeho výmenou alebo vrátením Kúpnej ceny, písomnou výzvou na prevzatie plnenia alebo jej odôvodneným zamietnutím.
Nepoškodené balenie a stav Tovaru je potrebné skontrolovať pri preberaní, keďže pri preprave môže dôjsť k poškodeniu. Odporúčame Kupujúcim rozbaliť Tovar a prezrieť si ho v prítomnosti dopravcu. Podpisom kuriérovi prehlasujete, že obal a rovnako aj Tovar zabalený v obale sú v poriadku a nepoškodené.
Tieto Reklamačné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných obchodných podmienok a Obchodník si vyhradzuje právo ich kedykoľvek meniť aj bez predchádzajúceho upozornenia Kupujúceho.
E-mail: info@amexx.sk
(použite pri elektronickom podaní reklamácie alebo zaslaní vyplneného reklamačného formulára)